CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 16, 2010

comel sungguh bile dak kecik bace surah

mase kite kecik dlu..dalam ms xpandai bercakap or pelat..pe yang mak bapak kite aja kite cakap ye?? yang pasti bace doa makan tu mmg di aja kot..hehehe..coz dari baby bile nk makan je bace doa makan..ms aku dlu aku xtw la ape mak aku aja an..coz kecik..mne nk igt..dak yang mak aku jage nie..aku tgk mak die lebih aja bahasa english dari bahasa melayu..huhuhu..cube kite anta anak kite kat kls mengaji ke..tapi de ke org wat?? anak xpandai cakap ag da anta ke klas ngaji..rase nye de kot..

nie aku nk kongsi ngan korg..mp3 nie..bapak die aja anak die bace surah...kalu korg pandai teke la surah ape..coz dak tu bace pelat sangat..tapi bile dengar dak sore bapak die yang aja mesti tw surah pe..hehehehe
surah yang dibace adalah surah an-nas..ehehhehee..dak kecik pon bace..kite yang da dewasa nie?? bace ag x surah nie?? ke bace surah pepanjang je?? ehehhehee

p/s: maaf..pade mulenye nk download mp3 terus..tapi tenet sgt lembab..sampai 2 ari..xlepas2..cam ne tu?? sape yang harus dipersalahkan?? maaf yer...tgk kat youtube je la..hehehee


selamat ri raye aidil adha..

kepada semua pembaca blog aku..aku nk ucapkan slamat ri raye..maka aku akan kurangkan aktiviti mengpost entri kat blog nie..coz balik kampung sampai seminggu..hehehehe...

pape hal pon..slamat ri raye aidil adha dan slamat berpose pade sape yang berpose sunat arafah pada ri nie...kepada yang de darah tinggi or xley nk makan kambing banyak sangat..jadi makan tu beringt la ye..jage kesihatn anda..jangan makan ikot sedap mulut kerana t badan yang binasa..hehehehhee...bebel lak an..

jom balik kampong

kepada pembaca..aku igt nk kongsi ngan korang satu entri..yang mengandungi mp3..tapi kerana tenet yang lembab maka..mungkin lewat sedikit...k la ye..da~~~ SLAMAT RI RAYA~~~



Monday, November 15, 2010

gigi putih..putih kan??

mamat bergigi putih..xpasal2 jadi fofular an..sangat suke bile die berbahsa melayu..even sebenarnye die berbahasa melayu utk aja kite berbahasa english mengikut slang die..sangat bangge bile org asing pandai berbahasa melayu..hehehehe..yang bagusnye die nie..de ayat2 english yang die betulkan kerana kite salah gune..tapi an..kekadang tu..ayat english yang kite salah gune tu..kite sengaja menyalahkan nye an?? hehehe..cam english bebodo..hehehe..

if ikotkan english aku..mmg hancus la an..sekadar cakap biase je boley la..tapi nk susun grammer semua tu..mmg xtersusun..hehehehe...tapi bile aku tgk fb mamat nie..ben bradshaw..gile la..die nye pengikut je..da giler ramai..hahahaha..cam artis..

nie link utk ke fb die..but fb for fan..bukan fb pesendirian tw..

yang aku tertarik nye bile die nk tw makna 'It's been a long day' dalam bm..amboi..sakan kengkwn amik port komen status die tu..tapi de lak yang hebat2 BM diorg nie..makne yg diberi mmg lari..mmg nk mengenekan mamat mat salleh nie r..hahaha...

pape pon..BAHASA JIWA BANGSA..
tetibe terase cam semangat kebangsaan lak..hehehe


Saturday, November 13, 2010

kawan rapat mase skola akan jadi rapat sampai bile2..insya'allah

lepas jogging terus pekena KFC?? apa hasilnye??

hurm..cuti sem da nk bermule..kengkwn jom la kite g memane..aku sungguh suke ms kite g jogging sesame...hahahaha..terase nk upload pic kat blog nie...untuk korg2 yang kat sane..cume nk bgtw..kawan skola tu..if kite rapat..kite akan rapat sampai bile2..caye ler..dan tempat yang kitorg g ni kat taman putrajaya wetland..da ramai yang tahu tempat nie..nie pic thn lepas bulan 12..hahaha..lame da ye...

nie la pic yang seakan xtw nk wat pe..

teringt saat lori nk lalu..ley plak si ida nie tinggalkan aku ngan basikal kat tetegh..if  aku xbawak basikal tu skali..maknenye xkne ganti basikal baru..aku lak tecedera..hahaha..ida JAHAT...


beria suruh betolak awal dr rumah..baget stor basikal da bukak..hahaha..lepak je kat atas tu..




semua baget nk tunjuk kuat..

konon ala2 malik nor r..hahhahaa

ni pon pic thn lepas gak..ms jejalan kat d garden..saje je bejalan..busan kot..hehehhee..tapi bile ngan diorg nie..xkesah kat mane..yang pastinye hati mmg terhibur..huhuhu..cume thn nie blom sempat ag nk melepak same2 dan beramai2..hehehe...




urm..de x idea? nk g mane utk melepak besame? ngan kengkwn..hurm..


asal senam je mesti esk tu sakit badan..


urm..semalam g joging..kat tasik cempaka..yang klaka nye..da bape lame xberjoging..hahaha..tetibe plak akak and cousin ajak berjoging...faktor yang menyebabkan mereka ini nk berjoging..akak nk kurangkan berat badan..cousin lak nk masuk TUDM..hahaha...aku stok follow je la..stakat laki n bangkit tubi tu mende biasa..oleh kerana nk senam utk kempiskan perot..hahaha..maka aku wat la senam yang ley kuatkan otot perot..baling mngadap langit, then kaki di bengkokkan 90 darjah..kemudian, angkat pungung diikuti perot sehingga sampai ke bahu..hold je seberapa lame korg ley..then lepas da hold, turunkan badan ikot penurunan yang betul..jgn men turun je..hehehe..tapi oleh kerana wat banyak kali..maka kekejangan otot perot berlaku pada hari nie..huaaaaaaaaaa...sakitttttttttttt...maka ri nie kne wat ag..if x..makin teroq la..hehehehe


supervisor utk FYP sgt menyeramkan..




kalu di tengok dalam pic nie beserta komen nie..yang berjubah kuning itu la supervisor aku..sangat la hebat die tu..sungguh pandai..dan sangat baek...baek?? baek kot..hahahaha...pape hal final year project (FYP) aku still de je tangisan..nk cakap lelebih pasal die mmg xley la an..maka memuji je ler..hahaha..(FYP) sungguh menyeramkan aku..hahaha...pape hal..bile da abis tu mmg bersyukur giler..siap dapat A ag..macih Dr...walopon kekadang tu rase cam xmo da igt pasal FYP..xmo igt sape yg wat kite nangis..tapi pe yang Dr. aja tetap akan aku igt..heeeeeeeeeee

aku xmengampu k..hhhahahahaha..


Friday, November 12, 2010

remaja (dak matrix)

zaman remaja..zaman matrix..zaman segala zaman..yang penuh dengan dugaan an?? ye r..zaman yang nk berkawan..salah pilih kawan mmg nahas la an..mende nie mengingatkan aku kat zaman matrix..aku dlu matrix negeri sembilan..KMNS..tapi sebutan die..k-menes..huhuhu..sangat suke berada di matrix..tapi xsanggop nk ulang matrix tu..rase cam fobia la palk..maklum la..semua kne rush...aku nie xde la baek sgt kat matrix tu..ramai ingt aku dak fizikal..padahal aku dak hayat..maklum la..da ayat nie baek org nye..kire skema la..yang aku nie..uha uha..mane diorg nk caye an..hehehe...paling aku igt de satu ari tu..nk balik uma dari matrix..if kat matrix..nk kua outing ke..balik umah ke..kne pakai baju kurung..nie kesah kami bertiga yang slumber pakai baju n sua jeans..maklum la raye kot mase tu..hahaha..da r org beratur panjang nk anta kad outing..yg kami bertiga nie..men selit je..dan2 kat pondok gad tu..die cakap xley lepas an..kne balik tukar baju..mak aiii..gilo ko..dan2..kitorg pas je kat outing tu..then amik terus bla..membebel pak gad tu..lepas kitorg je..datang la cikgu disiplin kot..agak nye r..die check la sorg2 mase beratur nk anta kad..sape yg pakai sua kne balik tukar..gaggaa...cian wo...yang kitorg nie seb bek lepas..ye r..kua pakai baju kurung..aiiissshhhh..bukan kate xsuke tapi bagi la kebebasan skit..nie x..

muke giler bebudak...eeeeeee
yang paling aku suke kat matrix mase matriculation game carnival..yang tu mmg hebat la an..bukan pasal aku join game tu..pasal dapat usha org..sangat suke..mane xnye da semua org turun an..yang xactive pon turun..aku xde la masuk banyak game..tapi yang paling aku suke senam robik r..mak cik tu conduct mmg xley bla..agak2 umo makcik tu dalam 40 r..tapi mak aii..ngan die nye pembatu ag..mmg seksi wooo...dak laki kompem suke ler..hehehhehee...

kat matrix nie yang best nye..kite xkne buli and xpayah nk membuli..hahaha..kat matrix aku ley dikatakan bekawan ngan dak repeat la an..last2 result aku pon ala2 mereka gak...hahahaha...tapi seyes cakap..aku mmg enjoy ngan mase kat matrix..esk final..ri nie still ley g bejalan2 di padang..maklum la..nk reles tensen..betul ke?? hahahaha..kekadang dak matrix nie lurus giler..xkire la pompan ke laki..if salah jalan..mmg hancur la idop..jadi dak2 matrix pandai2 la pilih jalan korg..aku cakap camni kat budak matrix coz aku penah masuk matrix..dak U tu aku xbape nk pasti la..coz xtw an..hehehe..mase kat matrix aku bekawan baek ngan zai, syikin, zana, ecah, nisa, alun..ramai gak r..hahahaha...if de pic matrix kat aku da lame aku upload..malang nye xde..ish3...HADANI...nak bahan aku balikkkkkkkkkkkk...hehehehe

pe la yang aku merepek kat atas nie..hahaha..papahal nie cume sedikit dari kisah matrix..heeeeeee