CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 6, 2014

south korea trip day 1

past magrib je aku da bertolak dr rumah ke lcct..so, sampai about 9 pm gitu..dok timbang beg semua n tunggu..pukul 10 da ley drop luggage..then, dok tunggu kat dlm..pok pek pok pek ngn yana till pukul 12 gitu..then gate open for incheon..masuk la..igt ley terus msk flight rupe2 nye dok kne tunggu kt ag 1 tempat..n bapak la sejuk tempat tu..mmg nk test kite ley dok korea x kot..ms tunggu mmg dok usha org la..de gak mamat2 korea yang agak nsem ms kat lcct tu..handsome mamat korea nie bkn mcm handsome org malaysia ye..try to understand..malaysian guyz is more handsome compare to them..



usha nye usha, da ley masuk kapal..aku terpisah dr yana..jauh lak tu...mmg sengaja airasia nie an..nk cekau duet org ko sengaja bg tempat jauh2, mengharapkan kitorg tukar seat..dpt la ko duet an..tp slh org la if ko igt aku nk tukar seat..aku dok tempat hujung ke ekor huh..seb bek tepi tingkap..sebelah aku de 2 org mamat korea..yg satu tinggi lampai, yg sorg nie biase2 je..xhandsome pon..



mmg xselesa if ditanye camne tdo dlm flight...dok tdo2 dpt la announce nk agih makanan..aku pon bangun...dapat la nasi lemak pak nassee, air mineral, air epal, kek coklat yang sedap..coz about rm20 skali ngan tambahan luggage ke 20kg, before nie aku amik 15kg je then wat add-on makanan tetibe dpt till 20kg...bg aku worth it la..xtw la bg korg..

lupe nk bgtw..pramugari n pramugara ni semua korean ok..patut aku tgk cantik je hidung pramugari tu..korea rupenye..(pe yg cube aku smpai an? plastic surgey la syg oiiii)..yg best nye dlm flight nie de 2 org nye birthday n siap de wish from cabin crew ag n pasang lagu ag..hehehe

penerbangan byk giler turbulance..1st time nek kapal terbang cam nek kete kat jalan raya..

sampai je incheon, g 7-e dlu..beli T-money, topup 25000kwon then contact ajusshi GH kat seoul..nk mintak tumpang barang..so, die ajar nek bus dari airport..about 1 hour to arrived at euljiro, mmg cun r GH tu..but kitorg letak barang je..then dok jejalan area seoul..1 st g cheong....palace, mmg cun r..fee entrance 3000kwon..berbaloi g..ms kitorg g tu xdpt masuk secret garden..so, if include secret garden about 9000kwon..ape de dalam secret garden tu? aku pon xtw..hehehe..xmasuk an..hehehe..then jalan kaki..niat nk g gwanghamun square..but sesat..padahal ikot signboard n tanye information center nie..mungkin terlepas pandang or salah paham ngan information diberikan..

yang best nye..dok jejalan..de jumpe cafe endorse by song seung heon n yoochun, "black smith cafe"...dok amik pic je..xmasuk pon..coz xlapa..malu gak la amik pic kat sane..hehehe..tepi jalan org pepandang kot..hehehe

punye sesat sampai satu seoul kitorg berjalan korg..dari anguk stesen ke insadong ke chonggeochon stream sipi2 myeondong..seb bek xsampai ke hongik n mopu-gu ag...parah nie if sesat..tapi xde hal la..sesat2 pon da dok usha byk jalan..then mase xmengizinkan utk ke ...square coz nk keja flight ke jeju kan..tapi da tw da letaknye dimane..setelah tanye2 mamat infromation tour yang lalu depan mata kitorg..diorg nie slalu wat rondaan kot...takot de tourist yang sesat cam kitorg..hahahaha...









hurm..utk pengetahuan korg..ramai kot mamat2 nsem kat cnie..asyik berzikir nsem je ktorg dari turun flight..tapi xtahu la an, nsem tu asli ke x..hahaha

nak balik GH amik beg utk ke jeju...xtw ag arah mane nak tuju..seb bek kwn Ku sorg nie pandai jalan skit..so, dok la jalan bawah tnah subway tu..akhirnye sampai..dalam suhu about 12 degree kitorg ley peluh..mau xnye baju pakai tebal..then jalan nk cepat..nk keja masa la katekan..hehehe

sempat sampai kat kaunter di gimpo..abang tix tu nsem kot..aku rase die perasan yang aku  ckp die nsem? lupe plak yg diorg paham perkataan "handsome" plak an..

da nek flight..about delay2 tu pekara biase..but xselame kat malaysia kot..delay bape minit je pon...sampai je kat jeju, terus ke counter information utk dptkan info utk ke yeha..abit difficult coz diorg xpaham sgt n xreti langsung english..but dpt la info tu even cam ayam ngan itik ckp..

smpai je yeha terus merehatkan diri..

0 comments:

Post a Comment