CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 31, 2010

keluarga, harta dunia kite

tetibe aku teringt kat arwah kawan aku...
arwah meninggal petengahan tahun nie..
3 minggu sebelum majlis perikahan arwah..
sebab arwah meninggal-arwah mengidap penyakit TB..
yang pasti keluarga arwah mmg xtw..arwah merahsiakan hal nie dari keluarga..
aku tw..coz keluarga arwah org susah..n xnk susahkan mak bapak arwah..
tapi tw x..bile kite tgk mak bapak arwah menangis ms pemergian arwah..
tengok adek beradek arwah menangis..
bukan saje menangis sedih..tapi terkilan..
terkilan sebagai keluarga coz xdapat berkongsi duka arwah bersama..
terkilan sebab xdapat peluang utk merawat arwah..
terkilan sebab xdapat take care pasal arwah..coz b4 nie arwah study kat UiTM..
bukan sentiasa bersama family la kan..kate student..
mmg dalam family arwah, adek arwah tw pasal penyakit arwah tu..
tapi arwah suruh merahsiakannya..

jadi, kepada kengkwn aku..andai korg de problem ke pe ke..
tolong la bgtw family korg..
mmg la korg xnk menyusahkan keluarga..if ley an...
tapi keluarga tu la harta yang kite xkan hilang kat dunia nie..dan lepas kite g t..harta nie gak la yang akan usung kite hingga ke liang lahad..
kalu betul la mmg korg xnk bgtw family korg, bgtw la kwn ke sesape..
in the case korg de kwn yang bgtw die de penyakit n die suruh korg rahsiakan supaya family die xtw..aku harap..ko pujuk die..n wt2 la telepas cakap depan family die..supaya family die ley tw..last2 ko mintak la maaf kat die..mesti die maafkan nye..insya'allah..hehehe


0 comments:

Post a Comment