CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 22, 2010

malam raye pertama

kampungku
aku paling suke bile hari raye..lelagi malam raye pertama..mase tu semua sedara mara balik kampong di linggi n.9...yang makin best nye bile malam tu..mule la meeting kami sedara mara yg remaja2 nie..dlu ms kecik tgk mak bapak kite yg meeting sampai pagi..nie kite da remaja, kite lak meeting sampai pagi...

kampung adek aku..huhuhu

kesah bermule...mule satu persatu rahsia dibongkar..mak xpuas ati dengan anak masing2 ler..kire cam terase ngan anak masing2 ler..

kitorg xde la meeting camnie..stoq semua dok bawah..kate rumah kampung..

semua meluahkan..lelagi xpuas ati ngan pasangan idop..seb bek mak aku nie berdiam sahaja tanpa mengeluarkan ape2 perkataan..coz mak aku nie jenis xburoqkan anak depan org len..hehhehehe..

nasihat kat cni adalah..igt la wahai kengkwnku..bahawa berkat allah tu terletak pada berkat ibubapa..maka ikot la cakap ibu bapa kite..

selepas aktiviti meluahkan perasaan itu tamat..mule la kesah kami dibuka satu persatu..menyingkap kembali memori ms kecil..

dlu ms kecil sgt suke men kawen2...pe la yang best nye kawen2 tu pon xtw..hahahaha..de yang jadi mak, de yang jadi bapak..tapi ramai je berebut nk jadi mak..xtw la np..watak utama kot..hahahahhaa...aku lak sentiasa jadi anak..xpenah dapat peluang jadi mak..hahahah..penah skali men kawen2 nie, kusyuk men sampai xsedar de sarang tebuan..till de cousin aku yg kne sengat tebuan..amik kau..ahahahhaa

pastu bile time makan jer mule la berebut tempat nk duduk kat pankin..nk tempat yang hujung skali..sape yg dapat tu mmg hebat ler..hahahhaaha...

de skali tu..cousin2 aku nie datang la dok umah aku..biase ler dak kecik..nakal~~
de skali tu..mak aku xde rumah..ms tu aku dok umah flat..tingkat 17..kat tingkat 16 tu de rumah cine..org cine tu suke tanam kaktus..pastu de batu warne-warni..xtw kenapa la ngan cousin aku nie..jakun kot..ajak la aku ng cousin2 len g kutip batu wane-warni kat pokok kaktus tu..hahahha..pastu cine tu pon dtg komplen kat mak aku..dan2...mak aku balik je..abis kne libas...hahahhaa..yg xtahan tu ade ayat nie ms mak aku pukul.."ampun kan saye mak, saye janji xbuat lagi.."..dramatik btul la..hahahhahahaha

bile igt ayat tu mesti la terigt sape yang mengungkapkan nye..menyebabkan ramai cousin2 aku nie tiru ayat tu bile kene libas..hahahaha..pekataan libas tu sgt hebat bunyinye..tapi xde la teroq mane kne pukul..huhuhu..
kitorg abiskan meeting tu dengan cerita hantu yg berlaku kat dalam kampung..oleh kerana ruang meeting tu adalah di dapur..and ruang masak tu mengunakan jaring..jadi memasing takot..maka..kami masoq tdo..huhuhu

0 comments:

Post a Comment